Misschien weet jij nog helemaal niet wat SEO is. Daarom leggen we je dit als eerst uit! SEO is de afkorting van “Search Engine Optimization” in het Nederlands wordt dit zoekmachine-optimalisatie genoemd! Het doel hiervan is om in te spelen op de zoekmachines, waardoor je hoger kunt scoren in onder andere Google. Hierdoor krijgt jouw onderneming organisch verkeer op de website, waardoor er relevante bezoekers bereikt worden. Dit is eigenlijk het tegenovergestelde van SEA de betaalde campagnes. SEO is namelijk een lange termijn strategie en het is geheel gratis! Hoe mooi is dat?
SEO content
Als allereerst is het woord content een verzamelnaam voor: tekst, foto’s en videos. Dit kun je ook optimaliseren voor de zoekmachines! Bij SEO zijn kwalitatieve teksten het belangrijkst. Hier kun je namelijk zoekwoorden in verwerken. Zoekwoorden zijn weer simpelweg termen die je intypt in de zoekmachine. Hierbij is het handig om zoekwoorden onderzoek te doen, zodat je beter kunt inspelen op het zoekgedrag van je doelgroep. Vervolgens is het natuurlijk de bedoeling om relevante termen te verwerken in de teksten op jouw website.
Linkbuilding
Linkbuilding is simpelweg het verzamelen van kwalitatieve backlinks (dus potentiële websites die naar jou pagina’s kunnen linken). Hierdoor wordt de autoriteit van je website verhoogd. Autoriteit betekent de mate waarin Google jouw website vertrouwd. Dit is dat ook zeker een belangrijke factor, want hoe meer Google jou vertrouwd, des te meer vertrouwen je kunt winnen van bezoekers en hun kunt omtoveren naar klanten! Het linkbuilding en SEO content gaan hand in hand, want naar waardevolle content zullen externe websites eerder naar linken.
Dit waren alweer de belangrijkste SEO-activiteiten die elke ondernemer zou moeten toepassen voor zijn bedrijf. SEO is natuurlijk een enorm brede term, dus je kan natuurlijk nog veel meer gaan doen op dit gebied! Vond jij deze blog nuttig? Laat dan zeker een reactie achter in de comments!